Διαβατός Ημαθίας

> ΩΚΥΑΛΟΣ ΙΙ: Το Ελληνικό διακλαδικό Σκάφος Ανορθόδοξου Πολέμου...

Το ΩΚΥΑΛΟΣ ΙΙ σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε από την εταιρεία Ν.ΜΠΟΥΛΕΛΑΚΗΣ ΑΕΒΕ σε συνεργασία με το Πολεμικό Ναυτικό, για τις ανάγκες της Διοικήσεως Υποβρυχίων Καταστροφών, στο πλαίσιο του ομώνυμου προγράμματος «ΩΚΥΑΛΟΣ».

Αποτελεί το απόσταγμα των παρατηρήσεων που έγιναν επί του πρωτότυπου σκάφους, το οποίο εντάχθηκε στο Πολεµικό Ναυτικό τον Ιούνιο του 2015, έπειτα από μια σειρά εντατικών δοκιμών.
Σημαντικότερες των παρατηρήσεων αυτών ήταν η μείωση του συνολικού βάρους και ανακατανομή βαρών, ώστε να μεταφέρονται περισσότερα άτομα, η βελτίωση της υδροδυναμικής συμπεριφοράς του σκάφους και η αύξηση της τελικής του ταχύτητας, με παράλληλη βελτίωση των συνθηκών ασφαλείας και πλεύσης.
Η σχεδίαση των σκαφών θα γίνει σύµφωνα µε τον Γαλλικό Νηογνώµονα Bureau Veritas και θα αφορά σε δύο εκδόσεις: μία κλειστή που θα μπορεί να μεταφέρει 10 άτομα (Closed 10) και μία ανοιχτή, δίχως υπερκατασκευή, των 14 ατόμων (Open 14).
Untitled
Σχέδια των δύο σκαφών, στα οποία είναι οπλισμένα με συζυγές πολυβόλο διαμετρήματος 0,50 ιντσών στην πλώρη και 2 πλευρικά πολυβόλα διαμετρήματος 7,62mm.
Το σκάφος (Οpen 14 ή Closed 10) έχει σχήµα ολισθακάτου (hard chine hull) µε υψηλή γωνία ανύψωσης πυθµένα (deep V). Το υλικό κατασκευής του σκάφους είναι αλουµίνιο 5083, το οποίο είναι κατάλληλο για ναυπηγικές κατασκευές. Ορισµένα τυποποιηµένα ενισχυτικά εσωτερικά του σκάφους είναι αλουµίνιο 6082, επίσης κατάλληλο για ναυπηγικές κατασκευές. To σκάφος θα καλύπτεται από κατάστρωµα και θα έχει εσωτερικά πέντε φρακτές.
Τα διαµερίσµατα του σκάφους είναι: μηχανοστάσιο, χώρος δεξαµενής πετρελαίου, υπερκατασκευή (Μόνο στην Closed 10 έκδοση), χώρος διακυβέρνησης, χώρος αποθήκης, πρωραίο στεγανό. Τα διαµερίσµατα του µηχανοστασίου και της δεξαµενής πετρελαίου θα έχουν αφαιρετά καλύµµατα για εύκολη πρόσβαση και συντήρηση. Στον πυθµένα του σκάφους θα τοποθετηθούν δύο ζεύγη αντιδιαβροχικές λωρίδες (spray rails, Strakes). Στο κατάστρωµα θα τοποθετηθούν κιγκλιδώµατα ασφαλείας (safety rails).
Στην πρύµνη του σκάφους υπάρχει πλατφόρµα. Και στις δυο εκδόσεις υπάρχει ιστός για την τοποθέτηση των κεραιών. Όλες οι επιφάνειες της µεταλλικής κατασκευής θα προετοιµαστούν κατάλληλα για χρωµατισµό (µε αµµοβολή ή µηχανικό τρόπο) και θα χρωµατιστούν µε εποξικά αντιδιαβρωτικά – αντιρρυπαντικά χρώµατα κατάλληλα για εφαρµογή σε σκάφη αλουµινίου (ελεύθερα χαλκού). Σε όλες τις βατές περιοχές θα τοποθετηθεί αντιολισθητικό υλικό για προστασία του προσωπικού.
Περιµετρικά του σκάφους θα τοποθετηθεί µπαλόνι πέντε θαλάµων (ανά πλευρά) µε µέση διάµετρο 60cm, προς βελτιστοποίηση των χαρακτηριστικών πλεύσης και προσέγγισης του σκάφους. Το µπαλόνι θα κατασκευαστεί από ύφασµα ORCA 866 Nepture 1670 dtex Grey Carbon µε κόλλα CM233 και καταλύτες CARMYDUR. Περιµετρικά επί του µπαλονιού θα τοποθετηθούν δύο σειρές κυµατοθραυστών διαστάσεων 90x24mm και στο επάνω µέρος και σε όλο το µήκος θα υπάρχει αντιολισθητικό ύφασµα.
H ρύθµιση της διαγωγής του σκάφους θα γίνεται µέσω δύο (2) υδραυλικών πτερύγιων τύπου OFF6. Τα πτερύγια θα τοποθετηθούν συµµετρικά στον καθρέπτη (transom) και ο τηλεχειρισµός τους θα γίνεται από διακόπτη στην κονσόλα του χώρου διακυβέρνησης.
Το σύστημα πρόωσης θα αποτελείται από 2 κινητήρες Volvo Penta D11-67, 2 Μειωτήρες – Αναστροφείς (ρεβέρσες) TWIN DISC MGX-5065A, 2  Άξονες µετάδοσης κίνησης (cardan shaft), 1 Σετ (2 πόδια) σύστηµα επιφανείας ARNESON ASD 11S, 2 Έλικες επιφανείας 5 πτερυγίων ROLLA της TWIN DISC, 1 Ηλεκτρονικό χειριστήριο TWIN DISC ΕC300.
A2008_1004
Κύρια Χαρακτηριστικά και εκτιμώμενες επιδόσεις
  • Συνολικό µήκος σκάφους (L): 15.000 m
  • Μήκος σκάφους (LOA) 13.295 m
  • Ισαλογραµµή (LWL) 11.320 m (Closed 10) – 11.076 m (Οpen 14)
  • Συνολικό πλάτος (W): 3.996 m Πλάτος (Breadth) 3.156m
  • Βύθισµα (DWL) 0.710 m (model Closed 14) – 0.683m (model Οpen14)
  • Συνολικό ύψος (H): 3.499 m
  • Βάρος: 11.000 kg (Closed 10) – 9.500 kg (Οpen 14)
  • Χωρητικότητα σε πετρέλαιο 2.000 It
  • Πλήρωµα 14 άτοµα η έκδοση Οpen 14 και 10 άτοµα η έκδοση Closed 10
  • Εκτιµώµενη Μέγιστη ταχύτητα: 50-55 knots (ανάλογα µε την έκδοση του σκάφους)
  • Εκτιµώµενη Επιχειρησιακή ταχύτητα (90% των ονοµαστικών RPM): 45 – 49,5 knots
  • Εκτιµώµενη ακτίνα ενεργείας στην επιχειρησιακή ταχύτητα: περίπου 300 nm (Closed 10) – 500 nm (Οpen 14)
Πλέον, όπως σας είχαμε ενημερώσει από τις αρχές Δεκεμβρίου 2014, αναμένεται (εφόσον εξασφαλιστούν οι απαραίτητες πιστώσεις) να ξεκινήσει η διαδικασία παραγωγής, προκειμένου να αντικατασταθούν σταδιακά τα υπάρχοντα, παλαιά ΣΑΠ της ΔΥΚ, μετά το ναυάγιο της προμήθειας των 4 Σκαφών Ειδικών Επιχειρήσεων (SOC) Mark V από τα πλεονάσματα των ΗΠΑ κόστους €15,6 εκατ. που περιλαμβανόταν στα 42 προγράμματα, τα οποία ενέκρινε, στις 30 Ιουλίου 2014, η Ειδική Διαρκής Επιτροπή Εξοπλιστικών Προγραμμάτων και Συμβάσεων της Βουλής.
Στην ίδια λίστα, περιλαμβανόταν και η Προμήθεια και υποστήριξη ταχυπλόων σκαφών για τις Ειδικές Δυνάμεις του Ε.Σ. (16.000.000€), η οποία, για λόγους ομοιοτυπίας και οικονομίας, αντί της συνήθους έως τώρα πρακτικής της ξεχωριστής επιλογής από τον κάθε Κλάδο, αναμένεται να καλυφθεί από το αυτό σκάφος.
e-amyna.com πηγή


Post by Διαβατινός
Previous Post
« Prev Post
Next Post
Next Post »

Διαβάστε ακόμα...

Αρβελέρ: Γιατί ο τάφος στη Βεργίνα είναι του Μεγάλου Αλεξάνδρου και Όχι του Φιλίππου..

> Χρώματα σε σπρέι από τον Διαβατινό μπογιατζή...