Πώς να Θωρακίσουμε το Αυτοκίνητό μας από τον Πάγο...
Οι διαδοχικές επιθέσεις του χειμώνα, με χιόνια και παγετό, συχνά μας φέρουν τα πρωινά αντιμέτωπους με… κατεψυγμένα αυτοκίνητα. Τι κάνουμε σε αυτές τι περιπτώσεις και πως προλαμβάνουμε;
Το γεγονός αυτό στην καλύτερη των περιπτώσεων, θα καθυστερήσει την αναχώρησή μας, ενώ δεν αποκλείεται να δημιουργήσει και φθορές, αν δεν γνωρίζουμε πώς να αντιμετωπίσουμε την κατάσταση του «έσονται οι δυο εις σάρκα μίαν» που συνήθως έρχονται -λόγω παγετού- οι καθαριστήρες με το παρμπρίζ και τα υλικά τριβής με τις επιφάνειες πέδησης.
Σε περίπτωση λοιπόν που τα αυτοκίνητά μας θα μείνουν απροστάτευτα (εκτός σκεπασμένου γκαράζ, ή χωρίς κάλυμμα) στην ξάστερη νύχτα, καλό είναι να προβλέψουμε τα εξής:
Αν δεν έχουμε καμιά από τις παραπάνω προληπτικές ενέργειες, θα βοηθήσει πολύ ένα θερμός με ζεστό νερό, προκειμένου να βρέξουμε κλειδαριές, παρμπρίζ, καθρέπτες και τα φρένα (εμπρός ή πίσω, ανάλογα με το που εφαρμόζεται το χειρόφρενο).
Στην συνέχεια βγαίνοντας στον δρόμο, να θυμόμαστε τα εξής:
Την ίδια στιγμή κάνουμε απόλυτα γραμμικούς (προοδευτικούς) χειρισμούς, ειδικά με το γκάζι, το τιμόνι, αλλά και τα φρένα, ενώ μειώνουμε δραστικά την ταχύτητά μας, ακόμα κι αν ο ανοικτός δρόμος μας προκαλεί.
πηγή
Σε περίπτωση λοιπόν που τα αυτοκίνητά μας θα μείνουν απροστάτευτα (εκτός σκεπασμένου γκαράζ, ή χωρίς κάλυμμα) στην ξάστερη νύχτα, καλό είναι να προβλέψουμε τα εξής:
- Απομακρύνουμε τους καθαριστήρες από το εμπρός και πίσω παρμπρίζ.
- Δεν «δένουμε» το χειρόφρενο (προσοχή: στην περίπτωση των ηλεκτρικών χειροφρένων που ενεργοποιούνται μόνα τους, μόλις σβήσουμε τον κινητήρα, πριν κλείσουμε τον διακόπτη, «λύνουμε» το χειρόφρενο).
- Αν υπάρχουν υγρασίες στα τζάμια και τους καθρέπτες, τις σκουπίζουμε, ώστε το πρωί να μην έχουν μεταβληθεί σε «ρυάκια» πάγου που δύσκολα θα ρευστοποιηθούν.
- Ρίχνουμε λίγο αντισκωριακό σπρέι στις κλειδαριές.
Αν δεν έχουμε καμιά από τις παραπάνω προληπτικές ενέργειες, θα βοηθήσει πολύ ένα θερμός με ζεστό νερό, προκειμένου να βρέξουμε κλειδαριές, παρμπρίζ, καθρέπτες και τα φρένα (εμπρός ή πίσω, ανάλογα με το που εφαρμόζεται το χειρόφρενο).
Στην συνέχεια βγαίνοντας στον δρόμο, να θυμόμαστε τα εξής:
- Όπου γυαλίζει, γλιστράει
- Όπου δεν «βλέπει» ο ήλιος πιθανότατα έχει πάγο
- Αν ο δρόμος είναι χιονοσκέπαστος και ακούμε θόρυβο κύλισης τροχών, κάποια πρόσφυση υπάρχει, αλλά αν δεν ακούμε… τριγμούς, τότε μάλλον κινούμαστε πάνω σε παγωμένη επιφάνεια.
- Αν θολώνουν τα τζάμια τότε κάποια ρύθμιση στο σύστημα θέρμανσης/αερισμού έχουμε κάνει λάθος, ή μπορεί να έχουμε διαρροή σε σωληνάκι νερού του καλοριφέρ. Ρυθμίζουμε καλύτερα και για πιο γρήγορα αποτελέσματα ανοίγουμε τα πλευρικά τζάμια.
Την ίδια στιγμή κάνουμε απόλυτα γραμμικούς (προοδευτικούς) χειρισμούς, ειδικά με το γκάζι, το τιμόνι, αλλά και τα φρένα, ενώ μειώνουμε δραστικά την ταχύτητά μας, ακόμα κι αν ο ανοικτός δρόμος μας προκαλεί.
πηγή
Νίκος Τσάδαρης
Previous Post
« Prev Post
« Prev Post
Next Post
Next Post »
Next Post »